Chrome v resnih težavah zaradi onemogočanja blokiranje oglasov
Pri podjetju Google so nedavno sprejeli odločitev, da bodo nekoliko spremenili programski vmesnik (API), na katerega se zanašajo dodatki za blokiranje spletnih oglasov in drugi dodatki za varovanje uporabnikove zasebnosti. Najava je številnim programerjem seveda povzročila kar nekaj sivih las, saj so prepričani, da bo spremenjen programski vmesnik lahko za vedno zapečatil usodo njihovih dodatkov za blokiranje oglasov in varovanje zasebnosti. Google bo programski vmesnik (API) za priljubljeni spletni brskalnik Chrome namreč spremenil tako, da bodo raznovrstne razširitve lahko vhodni promet le spremljale, ne pa tudi spreminjale.
Čeprav naj bi sprememba programskega vmesnika s strani podjetja Google uporabnikom zagotovila večjo varnost, so poznavalci prepričani, da želi podjetje Google s tem le onemogočiti razširitve, ki iz vhodnega prometa odstranjujejo oglase in razširitve, ki odstranjujejo programsko kodo, s katero spletni velikani spremljajo naše “obnašanje” na svetovnem spletu. S tem pa bo seveda ogrožena naša zasebnost. Zato ne preseneča, da so se odločitvi podjetja Google poleg uporabnikov uprli tudi številni razvijalci spoletnih brskalnikov, ki so zgrajeni na odprtokodnem pogonu Chromium (na primer Opera, Edge, Vivaldi in drugi).
Pri tem velja omeniti, da so predstavniki spletnih brskalnikov Opera, Vivaldi in Brave že uradno napovedali, da Googlove odločitve ne bodo upoštevali. Če ne bo druge, bodo z razvojem pogona za njihov brskalnik nadaljevali sami. Pri podjetju Google tega vsaj zaenkrat še niso komentirali.
Kako blokirati reklame v Google Chrome
Vir: Računalniške novice